V-ați gândit vreodatã sã deschideți un magazin online ? De câțiva ani încoace, comerțul electronic a fost un sector în continuã creștere atât în Italia cât și în întreaga lume. Conform Netcomm Consortium , în 2015, în Italia, tranzacțiile digitale B2C ( Business to Consumer ) au atins valoarea de 16 , 6 miliarde de euro, în timp ce în B2B estimarea este în jur de 18-23 miliarde de euro. Analizele prevãd, de asemenea, cifre în creștere pentru urmãtorii câțiva ani, iar la nivel mondial ar trebui sã ajungã la douã trilioane de dolari pânã la sfârșitul acestui an.
Comerțul electronic este cu siguranțã o tendințã de conectare, nu numai pentru cei care au deja o afacere și dorește sã creascã vânzãrile produselor sale, punându-le online, dar și pentru cei care doresc sã întreprindã o nouã afacere în întregime pe internet. În cel de-al doilea caz, una dintre cele mai dificile provocãri pentru antreprenorii online aspiranți este de a decide ce sã vândã pe internet , strategia de a adopta, indiferent dacã se bazeazã pe un singur produs, o nișã de piațã, sau, în schimb, concentrați-vã pe o gamã largã de produse cu prețuri extrem de competitive.
Când vine vorba de crearea unei afaceri online, gândul se îndreaptã imediat cãtre marile nume din comerțul electronic mondial, cum ar fi Amazon și eBay , care sunt pe de o parte un punct de referințã, pe de altã parte giganti extrem de competitivi, cunoscuți de toți utilizatorii și dificil de depãșit pe motoarele de cãutare. Aceasta nu înseamnã cã acum este imposibil sã vândã cu succes produse online . Oportunitãțile sunt acolo, sã vedem cum sã le profite de mai jos.
Gãsiți cele mai cãutate cuvinte cheie
Motoarele de cãutare sunt încã un canal de marketing foarte important, foarte util pentru cercetarea de piațã. Pentru a vã inspira, a gãsi idei de afaceri și a decide ce sã vindeți online, Google Tendințe este un instrument foarte puternic. Prin urmare, puteți identifica care sunt cele mai cãutate produse și, mai important, puteți identifica nișe de piațã care nu sunt încã bine exploatate de alte magazine online și mai ales de giganții de pe web. Foarte interesantã este posibilitatea identificãrii tendințelor emergente: acestea sunt sectoarele în creștere care pot fi exploatate cel mai mult pentru a crește vânzãrile online, fundamental pentru a urmãri în special pentru cei care decid sã vândã și sã câștige prin dropshipping pe eBay ale cãrui marje de profit sunt foarte mici.
Cãutați idei în rețelele de imagini sociale
Platformele de partajare a imaginilor sociale reprezintã o sursã fantasticã de inspirație, deoarece puteți vedea ce împãrtãșesc utilizatorii, distribuțiile care gãsesc cel mai mult feedback social, vãzând totul din perspectiva utilizatorului. În acest fel, este posibil sã se identifice cele mai de succes produse și, fiind rețele sociale bazate în esențã pe imagini, este mult mai imediat sã intuim o nouã idee de afaceri. Printre platformele care urmeazã sã fie cãutate în cãutarea de idei, ne amintim cu siguranțã de Instagram și mai ales de Pinterest, una dintre rețelele sociale cu cea mai rapidã creștere, în care vã recomandãm sã faceți cercetãri atât în categoria
. popular , atât în anumite categorii de produse, în cazul în care ați decis deja în ce sector va fi comerțul dvs. electronic. Pe scurt, rețelele sociale nu vor fi doar instrumente esențiale pentru a vã dezvolta comerțul electronic , dar și pentru a gãsi idei de afaceri.
Cãutare printre piețe
Este adevãrat, piețele mari de piațã, cum ar fi Amazon, cuceresc tranșe din ce în ce mai mari pe piața comerțului electronic și aceastã tendințã va continua în urmãtorii ani. În calitate de concurenți, piețele de piațã pot fi transformate, de asemenea, într-o sursã de inspirație, deoarece oferã de obicei utilizatorilor secțiuni în care sã consulte cele mai vândute produse populare. Pe Etsy, de exemplu, puteți cãuta idei printre elementele la modã , dar chiar Amazon, eBay și chiar AliExpress vã permit sã cãutați printre cele mai vândute lor: în acest fel puteți avea pulsul situației în rândul tendințelor consumatorilor și puteți gãsi idei pentru ca produsele dvs. sã vândã pe internet.
Urmați-vã pasiunile
În urma unei pasiuni personale în deschiderea unui magazin online poate fi, în unele cazuri, o rețetã excelentã pentru un dezastru sigur, dar se poate dovedi adesea a fi o alegere câștigãtoare. Urmãrirea pasiunilor cuiva poate menține motivația ridicatã în toate etapele dezvoltãrii afacerii, chiar și în cele mai dificile, și poate ajuta la furnizarea utilizatorilor de produse cãutate, precum și orice servicii de asistențã. A fi pasionați experți într-o anumitã nișã de piațã ajutã sã ai o puternicã urmãrire socialã, interacțiuni între utilizatori și, în final, sã-ți crești vânzãrile online.
Construirea propriei mãrci
Este important sã gãsiți ideile de afaceri potrivite, însã pentru a identifica cele mai cãutate cuvinte cheie, produse mai distribuite pe rețelele sociale și mai vândute pe piețele de piațã nu sunt suficiente într-o strategie pe termen lung. Prin urmare, este important sã vã construiți propriul brand, sã înțelegeți clienții și sã fiți recunoscuți în rândul potențialilor cumpãrãtori. Prin urmare, este o abordare diferitã de cea pur SEO bazatã doar pe cuvinte cheie, deoarece devin strategii importante, cum ar fi blogging și storytelling corporativ .
REPRODUCERE RESERVATÃ ©