Vânzãrile pe web sunt în creștere semnificativã an de an, deoarece coronavirus rãspândește încã mulți cumpãrãtori acasã și departe de magazinele fizice. Cu toate acestea, cheltuielile online se reduc, potrivit noilor cercetãri realizate de Adobe Analytics.
În timp ce vânzãrile online din SUA au atins 73,2 miliarde de dolari în iunie an în an, în creștere cu 76,2% comparativ cu 41,5 miliarde de dolari un an mai devreme, cheltuielile online au scãzut cu 11,3% fațã de 82,5 milioane USD, mai relateazã Adobe Analytics. (Modificãrile procentuale s-ar putea sã nu se alinieze exact cifrelor dolarului din cauza rotunjirii.)
Vânzãrile de produse alimentare online scad pe mãsurã ce magazinele încep sã se redeschidã
Vânzãrile zilnice de bãcãnie online au scãzut cu 18% în iunie fațã de mai, în timp ce consumatorii s-au întors la magazinele de cãrãmizi și mortar din statele redeschise, spune Adobe. Un alt motiv al declinului este cã mãrimile coșurilor alimentare se micșoreazã, deoarece consumatorii încetinesc stocarea . Dimensiunile coșurilor alimentare au crescut brusc cu 33% lunã peste lunã la jumãtatea lunii februarie, dar de atunci au evoluat în timp ce consumatorii se instaleazã la adãpost, prețurile alimentare online cresc, iar magazinele fizice încep sã redeschide, spune Adobe. Adobe spune cã prețurile la alimente online au crescut cu 4,2% în ultimele 6 luni. În iunie, prețurile alimentare web au crescut ușor fațã de nivelurile din mai, în creștere cu 0,05%.
Vânzãrile zilnice de îmbrãcãminte online au scãzut cu 15% în iunie fațã de luna mai, spune Adobe. În plus, dupã mai multe luni de scãdere a prețului îmbrãcãmintei, prețurile de îmbrãcãminte online au crescut cu 2,7% în iunie fațã de mai și cu 4,3% an de an în iunie. În prima jumãtate a anului, e-retailerii au oferit reduceri mari pentru a muta stocurile și a crește cererea, spune Adobe. Acum, retailerii cresc încet prețurile pentru a-și îmbunãtãți marjele – în special la noile sosiri.
Datele Adobe Analytics se bazeazã pe datele de vânzãri online din mai mult de trilioane de vizite anonime pe site-urile de vânzare cu amãnuntul și peste 100 de milioane de SKU-uri de la 80 dintre primii 100 de comercianți din Digital Commerce 360 Top 1000. Adobe colecteazã date despre 18 categorii de produse, inclusiv articole de îmbrãcãminte, electronice, acasã, bãcãnie, aparat, îngrijire personalã, rechizite de birou, cãrți, bijuterii, mobilier și jucãrii, printre altele. Datele Adobe provin, de asemenea, de la mai multe organisme guvernamentale și organizații comerciale din industrie, inclusiv Biroul de Statisticã al Muncii din SUA, Rezerva Federalã și Biroul de recensãmânt al SUA.
Comandați online, ridicarea în magazin are o creștere record de la an la an
Vânzãrile de produse electronice pentru consum au crescut cu 5% lunã în lunã în iunie. Iar prețurile calculatoarelor online continuã sã creascã în continuare, spune Adobe. Deoarece consumatorii continuã sã lucreze de acasã și mai mulți studenți ca oricând studiazã de acasã, cererea este în creștere, ceea ce duce la creșterea prețurilor la computer cu 6,2% din martie. Înainte de luna martie, prețurile computerelor au fost în continuã scãdere în ultimii 6 ani. Creșterea bruscã în ultimele 3 luni a șters aproape toate scãderile de preț care au avut loc începând cu iunie 2019, lãsând inflația prețurilor computerizate de la un an la puțin sub 1%.
În timp ce achiziția online în magazin a continuat sã menținã o creștere record de 130% în iunie în iunie, ritmul de creștere încetinește pe mãsurã ce retailerii redeschid magazinele fizice la nivel național, spune Adobe. În iunie, vânzãrile prin acel canal de cumpãrãturi au scãzut cu 21% comparativ cu luna mai.
Ce cumpãrã consumatorii în închidere
De asemenea, consumatorii nu își pot extinde dolarii online atât cât au putut acum un an, considerã Adobe. Puterea de cumpãrare digitalã a consumatorilor este de -0,1% an de an în iunie. Asta înseamnã cã bunurile online care ar fi costat 1,00 USD în iunie 2019 costã acum 1,01 USD
„Pe mãsurã ce prețurile de îmbrãcãminte online încep sã creascã și inflația continuã sã aparã pe categorii, puterea de cumpãrare digitalã a devenit negativã”, spune Vivek Pandya, manager de informații digitale la Adobe . „Deși doar o ușoarã scufundare, consumatorii plãtesc în esențã acum mai mult pentru coșul de cumpãrãturi online pe care l-au achiziționat acum un an. Odatã cu deschiderea magazinelor fizice și prețuri ușor mai mari, retailerii vor trebui sã ofere experiențe excepționale clienților online pentru a atrage și a menține clienții. ”
Alte cercetãri realizate de compania localã de administrare a mãrcilor Chatmeter constatã cã vizitele pe site-urile de vânzare cu amãnuntul au scãzut cu 6,5% lunar fațã de 1 iunie, dupã ce au crescut cu 69,3% în aprilie și au crescut cu 80,4% în mai. Și, un alt sondaj recent a constatat cã întreprinderile mici, fãrã o prezențã pre-existentã a comerțului electronic, erau de douã ori mai mari (31% fațã de 15%) sã fi încetat temporar sã funcționeze în timpul crizei COVID-19. Sondajul a fost realizat în perioada 6-18 mai și lansat de Connected Commerce Council și Google Inc. Consiliul pentru comerț conectat își propune sã ajute întreprinderile mici sã aibã acces la tehnologia și instrumentele digitale.
Cercetãri suplimentare noi sugereazã cã consumatorii blocați la domiciliu care nu își frecventeazã sãlile de gimnasticã locale încearcã sã tonifice acasã. Vânzãrile de gantere pe eBay.com au crescut cu 1.980% în martie și aprilie, comparativ cu un an mai devreme, potrivit datelor de vânzãri pe eBay. Alte produse de fitness care înregistreazã o creștere a vânzãrilor de peste 500% pe eBay în martie și aprilie includ kettlebells (1.000%), bare de ridicare (640%) și bãnci de greutate (530%).